Saturday, March 01, 2008

Science friction!

Доста от катерачите в София имат проблем с подлепването на еспадрилите.

Вариантите са:

1. Румъния
Да си пратиш еспадрилите в Румъния, където да бъдат качествено подлепени във фабриката на Wild Climb. Много добър вариант, ако всичко мине гладко - евтино и качествено! Само дето... "ако" е велика дума - първите еспадрили, които пратих натам ги пратих през април, а вторите - през ноември май... Все ощ не съм си получил нито един от двата чифта. До колкото разбрах са нейде в България, ама къде точно - един Бог знае. Та риска си го има...

2. Катерач
Вторият вариант е да ги дадеш на някой катерач, който се занимава с това - Мишо, Калинари или някой друг, който се навие. Тук плюса е че хората знаят какво правят и как трябва да стане - и те катерят и им е ясно как трябва да се направи нещото за да е удобно. Минусът е че еспадрилите ще станат когато станат - между две седмици (ако си млада, красива и необвързана може и една) и два-три-пет месеца... Ако ви се чака или нямате друг избор - заповядайте!

3. Обущари
Идеята да се обучи някой обущар да подлепва е много добра, но нещо не връзва дикиш - има една мацка Деси, за която ще ви кажат ако попитате в магазин Стената (или вече няма да ви кажат - не знам). И преди съм си давал еспадрили на нея за подлепване и въпреки, че подметката беше доста добре направена еспадрилите бяха ужасни - мацката просто не беше изпилила старата гума и еспадрилките бяха като малко гумено сабо... :)

А сега - историята!
Преди няколко дни, притиснат от времето, отново й дадох (на Деси) еспадрили за подлепяне. Обясних й как ги искам и т.н. Като ги получих само дето не ме изби на рев - отстрани по борда бразди от шмиргел, отпред борда изпилен... Трагедия! Подметките пак бяха по-търди от идеалното. Като погледнах обаче другата еспадрила беше часът на истината - отпред на палца, на най-важното място на обувката се мъдреше малка сладка цепната дупка. Не само, че не я беше поправила, ами по мои спомени тази дупка я нямаше когато й ги дадох. Нямам думи...
Всъщност намерих думи и то доста изразителни. Когато звъннах на Мишката да й се оплача какво се е случило съм бил толкова изразителен, че когато стигнах в Стената един човек ме потупа по рамото, каза ми "Дай си еспадрилите на Мишо Михайлов - чух те по телефона." и си замина... Май всички наоколо ме бяха чули - Loud and clear! ;)
Тогава се пръкна идеята, че всъщност в Стената в момента има яко намаление на еспадрили (20%), а аз може и да не харесвам Boreal, но винаги съм бил любопитен да пробвам Mad Rock, така, че...

Еспадрилите!
Ето ги и тях - Mad Rock New Mugen!



На пръв поглед са малко странни, но като усещане са брутални - яка пета, подсилени пръсти, много много стегнат fit. Надявам се да оправдаят вече високите очаквания! :)
И тъй като пак се отнесох и направих мега дълъг пост (точно от типа, който най-не обичам да чета) ще спра до тук и впечатленията ще ги пиша в отделен пост, след като натрупам такива.

0 comments: