Friday, July 11, 2008

Buggy Raven!

От както съм си взел лаптопа съм много щастлив, че си имам такава машинка. Служи ми доста добре. Само дето и тя си има проблеми. Та реших да драсна два реда по темата.

Първото нещо е разделителната способност:
Ако не сте сигурни, че искате матрица 1680х1050 си помислете пак и ако можете - пробвайте. Аз лично свикнах и ме кефи, но въпреки това е уморително за очите и е доста дребничко ако не си пуснете екрана на 120dpi. Пък ако го пуснете, то защо ви е високата разделителна?
От друга страна можете да си увеличите фонтовете, но за мен и в това има един тъп проблем, както и в 120dpi - ами изглежда различно! Мдам... може да е просто каприз, но аз съм свикнал на начина по който изглеждат надписите тук и там и не ме кефи да ми се сменят шрифтовете. Много добрата новина в случая е, че под Линукс този проблем не стои (всъщност и двата) - първо по default не е толкова дребно, че да натоварва очите и второ при различните големини на шрифта буквичките изглеждат еднакво - кеф! :)

Втори проблем, малко по-сериозен:
Когато пуснете филм на цял екран понякога започва едно много досадно премигване, размазване - не знам как да го нарека, но не може да се гледа нормално. Гадост.
Под Линукс го няма... ;P~

Трети и най-сериозен проблем:
Wireless... Ту го има, ту го няма. Трагедия! Връзката към рутера се разпада спонтанно или пък просто не може да бъде установена. Понякога работи безпроблемно, а друг път - хич! Тоест... той се връзва към рутера всеки път, но не всеки път може да го ping-не и да се включи в самата мрежа. Също така непрекъснато ми разправя в разни балончета "Cannot connect to preferred network.", "Connected to Sentinel (unsecured)." или други глупости. Връзката ми е криптирана, разбира се, така че това "(unsecured)" ме притеснява. Всъщност най-гадното в този проблем е, че не можеш да му разчиташ дали ще се върже или не - винаги с кабел! Е, мизерия си е...
А проблемчето го има и под Линукс...
По повода ще си разменя рутерчето с това на Русия с надеждата (умираща такава), че проблемът не е в моя телевизор. Ха дано - по лесно се сменя рутерче, от колкото се преборва човек със Support-а на някоя фирма... :(

Последно и абсолютно минимално проблемче:
Под Линукс не ми свети индикаторът за wireless-а и не знам включена ли е картата или не е включена. Доста е минимално като проблем, но все пак го има.

Иначе машинката хвърчи! Даже съм й накачулил някакви игри, което си е направо странно за мен. Diablo II (естествено), Heroes III, Quake III, Quake IV (яко е!), Worms... Даже под влиянието на Венски си сложих и Warcraft III за да пробвам прословутата Дота, но... хич не ме изкефи на пръв поглед. Може да пробвам пак. :)
Иначе противно на твърдението на това ревю не можах да играя нормално Quake IV над... хмм, не помня дали беше 1024 или 1280. Определено се играе - не е проблем, но все пак не са 30fps на 1650х1080. (На 30fps не сече, нали?) Може пък и аз да не съм конфигурирал нещата като свят, ама...
Абе майната му! :)

PS: Линукс == Ubuntu 8.04

0 comments: