Monday, May 11, 2009

WoW

Преди време бяхме на гости на приятели, които играят WoW и в някакъв момент се оказа, че Мишката е седнала да поцъка. В резултат се започна "ама то е много красиво", "ако знаеш колко готина героиня си направих" и т.н. Беше ясно, че рано или късно ще се тества зарибявката. Та в един момент наскоро си направихме 10 дневни trial акаунти и започнахме да поцъкваме. След това изтекоха и си направихме нови, като поцъкахме по-старателно за да видим малко повече от света. Снощи станах 20 ниво Hunter и престанах да получавам experience - изглежда съм ударил в тавана за trial акаунт. Също така отдавна ударих в тавана на скиловете си - Herbalism 100, Alchemy 100... Изглежда сме приключили с trial версията.

Малко впечатления:
Играта е зарибяваща. Доста. На места просто се впечатлих колко ловко играта дори е прецакана, само за да бъде по-зарибителна. Направена е така, че да не усетиш трите часа през които цъкаш, да не се натовариш по никакъв начин през тях, нищо да не те подразни (прекалено) и почти нищо да не си успял да направиш. И все пак да ти се играе още! Още много...
В началото, докато още се ориентираш играта не ти дава почти нищо - бавно и спокойно си биеш малки прасета и тигри, шансът да умреш е малък, защото те не те нападат сами, всичко е под контрол и е направо скука. Малко по-нататък плавно се вдига нивото на трудност - животните започват да нападат, правят магии, стават по-силни. Продължава да има малко payback - просто няма екшън в тази игра! Поне на ниските нива. Малко по малко започва да става по-динамична, тичането става по-несъществена част от играта и в един момент се оказва, че са те приучили да се радваш на съвсем малкото екшън, който получаваш и да се кефиш много. Доста странно ми се отрази, защото Diablo II дава доста екшън - чудовища на камари, ще умреш всеки момент (ама не съвсем), раздаваш нечовешки количества damage - някак си е по-епично. В WoW по скоро се правиш на куриер - събираш билки, гъби, свитъци и подобни и ги разнасяш наоколо. Някак си избива доста на quest с елементи на RPG. (Е, то Diablo пък е hack & slash с елементи на RPG, та не е ясно къде точно е истината)
Интересно е как светът на играта е доста реалистичен и някак физически. Обикалянето на града в търсене на правилния търговец, учител или треньор си е точно като реалното обикаляне по магазините с всичкото мотане, разглеждане и прочее. Самият размер на градовете и на света като цяло ги прави доста life-like. За да стигнеш от един град до следващия си има едно 10 минути тичане - никакви такива "град - малко горичка - град", здраво търчане! Това доста дразни, но пък прави горите и света като цяло с доста по-реалистични размери.

Напълно ми е ясно как разни хора тотално губят социалния си живот заради тази игра, че и кариера, и какво ли не - също. Да се внимава с експериментите! ;)

От друга страна, продължавам с нетърпение да чакам Diablo III - там вече си има и екшън, и кръв, и всичко. Ясно е, че няма да стане тия дни - очаквам да им отнеме още две години или поне (невероятно оптимистично) една. Но ми се струва, че ще си струва чакането. ;)

1 comments:

avtolik said...

Ако D3 излезе до 2 години ще черпя :D