Monday, August 31, 2009

Травми


Преди около година получих невеселата диагноза "разкъсана ставна капсула" и съответно спрях да катеря почти изцяло за около половин година и после прокатервах още три-четири месеца. Много внимателно вдигах натоварването и трудността с месеци. Тези дни бих казал, че вече съм близо до предишното си ниво, ако не съм го и достигнал. По-миналият уикенд дори успях да изкатеря два нови тура (имам всичко на всичко три нови тура изкатерени през 2009)! Пих разни добавки, пазих се, почивах, тренирах полеко, станах абсолютен специалист в поставянето на различни превръзки от лейкопласт върху въпросната става (мисля, че имам 4 или 5 вариации на превръзките, които ползвам в зависимост от това как се чувствам и за какво натоварване се подготвям). Като цяло подходих сериозно и една доста сериозна травма започна да отшумява бавно и полека.

Не бях катерил от предния уикенд, когато в петък отидох на стена и поразцъках няколко лесни боулдърчета. С течение на тренировката минах и няколко по-сложни неща. Всичко беше наред, чувствах се добре, залепвах движения които бих очаквал да направя и падах от движения, от които се очаква да падна. В един момент Алекс ми даде едно боулдърче, което изглеждаще малко по-сложно от средното, но нищо специално. Имаше едни пресягания изпод таван, дългго фвижение за малка, но удобна странична хватка и след това висок край с доста баланс. Направих пресяганията без проблем, на втория опит стигнах и малката хватка и я задържах без проблем - оказа се по-удобна от колкото си мислех, макар и само за два пръста. Следващо движение - високо стъпване и бавно изправяне. Изведнъж на около три пръс от китката ми някъде по сухожилията на ръката върху малката хватка нещо изпука, заболя и аз пуснах. Отдавна не ме е боляло така гадно. Не прекалено силно, но определено гадно. Разбира се моментално приключих тренировката - даже не си и помислих да правя следващ опит. В последствие ръката малко отече и продължи да боли. След няколко часа вече бешще по-добре - можех да стискам по малко без да боли и както се оказа можех да натоварвам на полу-затворен и затворен хват (като леки експерименти). За сметка на това на отворен хват не мога да направя абсолютно нищо без добро количество болка. Гадничко. Съмненията към момента са за разтегнато или скъсно гривенно (или подобно) сухожилие. Именно гривенно, защото мога да движа всички пръсти по всички начини и имам проблем само при отворен хват, който натоварва сухожилията по особен начин. Утре ще разбера - имам час при лекар в Горна Баня. Стискайте ми палци да не е скъсано, че... :(

0 comments: