Thursday, October 20, 2005

EFF: Legal Guide for Bloggers

Наскоро докато с Габи си говорихме случайно стана дума за блоговете и блогърите и как се оказва, че това са хора с доста широко влияние. Първоначално не повярвах особено, съдейки от собствения си опит - моят блог, както вече предполагам сте забелязали, се състои главно от неща много лично свързани с мен. Било то работата ми, било то свободното ми време. Тук-там има дори някои постове, които са откровено неразбираеми за когото и да било освен мен и двама-трима души.
Точно в тази линия на мисълта осъзнах как това в голяма степен отразява нещо голямо, красиво и, доста често, много мъгляво. А именно свободата на словото. Защото свободата на словото е точно това - да говориш на всеослушание (без да се натрапваш - нека спазваме добрия тон) точно това, което мислиш и което те интересува. То може да е грубо и скандално, ежедневно или дори скучно. Това обаче си е моята свобода на словото и аз мога да си ползвам както си искам. Нали за това е свобода?
Преди около 15 минути, безцелно сърфирайки в Мрежата, се натъкнах на нещо интересно. Изглежда има група хора, които отдавна са проумели това, което съм написал горе и дори са решили, че то е достатъчно ценно за да бъде защитавано. Те са създали едно ръководство, което да информира блогърите за техните права и свободи и как могат да си ги търсят и защитават. Ръководството се нарича Legal Guide for Bloggers, а издателите му са не други, а Electronic Frontier Foundation. Все още не съм имал време да прочета въпросният документ, но ще го направя в най-скоро време. Ако и вие пишете блог и ви е интересно (а дори и да не пишете блог) - прочетете го и вие. Истина е, че не живеем в най-правовата държава на света, но... защо пък поне да не знаем точно кои права ни нарушават!? :)))

0 comments: