Friday, October 19, 2007

Unemployment strikes again! Hurray! :)

Поредният период между две работи (jobs) тече безметежно и неусетно. Едва днес осъзнах, че всъщност е четвъртък (вече петък). Системата е ясна - ставане късно, мотане - я пред компютъра, я пред телевизора (цели 45 минути изкарах днес пред телевизор - толкова не ми се събират за предния месец сигурно). Ще доизкарам така седмицата, пък да видим какво ще стане. Предполагам, че до понеделник вече ще ме сърбят ръцете да свърша нещо.

Междувременно всъщност не правя баш нищо. Например последните няколко дни редовна занимавка ми е ходенето до hardwarebg за да си сменяме модули RAM. Интересно, нали? Никак, ако питате мен. Цялата история е, че искам да имам два модула по 512MB DDR400 които да вървят в Dual Channel. За да постигна това ми бяха необходими поне 4 ходения до въпросната фирма. Все не се случваха еднакви тия модули бе! Както и да е - днес финално им занесох компа за втори път (първят път ми ъпгрейднаха BIOS-а, което ми позволи да използвам два различни модула RAM, но в Single Channel) и седях и ги гледах докато не го отвориха, не поровиха вътре, не сложиха два еднакви модула (т.е. еднакъв тип, еднакъв брой чипове по модулите, бляблябля...) и не установиха, че върви и всичко му е наред. В момента щастливо си блогвам от него и най-сетне имам на разположение цял гигабайт RAM, който firefox все още не е успял да излапа докрай.

Другата забавлявка за деня е току-що излязлата нова версия на Ubuntu - 7.10. Венски вече се ъпдейтна до нея и ... май съжалява. Сливането на проектите Beryl и Compiz в Compiz Fusion май не е довело до много плюсове. По-скоро ефекта е сериозно орязване на възможностите на Beryl. Това е по коментарите на Венски - аз Beryl не съм ползвал.
Също така неприятно впечатление прави непостоянното поведение на системата - кликваш си някоя програмка и започваш да си я чакаш да стартира... и си чакаш... Истина е, че Linux все повече заприличва на Windows, но трябва ли да му заприличва и по отношение на бъговете? Определено ще се замисля преди да си сложа 7.10. Или пък ще го сложа с експериментална цел - може пък "на чисто" да се държи по-добре?
Две положителни неща от новата версия - Diablo II вече тръгва на цял екран и има звук. Яко! ;)

И за завършек - нещо положително. Прибирайки се у нас, на бюрото ми ме чакаше приятна изненада - поръчаните преди няколко дни книги бяха пристигнали! Ура! В момента до мен седи малка спретната купчинка от 8 книги - пълната серия "Тъмната кула" на Стивън Кинг - познайте с какво ще се занимавам идните дни (и нощи)!!! :)

2 comments:

developer said...

А да, егати късметлията си.
Искам и аз да не ходя на работа :(
Между другото, ако ти се пише много, може да ти дам някой-друг таск ;)

avtolik said...

Ох не ми говори за 7.10
Първо ъпгрейда беше кошмарен, заби, рестартирах, после не се пуска пак.
Четене, мазане, конзоли
И в момента не е нито риба, нито рак.. нещо по средата, уж с новите пакети от хранилищата за 7.10. Също и рапортува че е 7.10
Ама сички екстри (пр Компиз, X.org 7.3) ги няма. Въобще стъжни ми се :(