Thursday, January 22, 2009

Go

Изненадващо дори за мен, интересът ми към Го не намалява. Все още не мога да бия компютъра (поне не консистентно - от време на време побеждавам), което не говори много добре за напредъка ми. Също така все още не смея на играя на стандартна дъска 19х19, но поне минах на 13х13 - при 9х9 всичко, което получаваш е бързо счепкване без всякаква тактика.

Случайно намерих един интересен блог по темата - ChiyoDad Learns Go. Видях какви книги препоръчва авторът му и си намерих някои от тях. Вече прочетох "Learn To Play Go - Volume 1 - Master's Guide to the Ultimate Game" и бих казал, че е добра - доста простичко написана книжка за началото. В момента поглеждам "Learn To Play Go - Volume 2 - The Way of the Moving Horse", която обещава да е по-интересна - тактика и т.н.
Не знам до колко тези книжки ще ми помогнат, тъй като те се занимават с основните неща в играта, а аз вече съм прочел доста по темата. Със сигурност обаче няма да ми навредят, а и може да систематизират малко знанията ми.

Най-големият ми проблем е липсата на хора, с които да играя - игрите с компютъра не ме учат на почти нищо, а само ме изнервят. Всяка игра с истински противник, от друга страна, е съпътствана с обсъждане на ходовете и на стратегията и винаги уча доста. Съветът на ChiyoDad по този въпрос е лесен - да се играе в Интернет. Мен, обаче, все още ме е шубе да играя там. :) Предполагам, че много скоро ще започна, обаче. За сега гледам чужди игри и доста често надушвам вярната тактика, което е обнадеждаващо.
Надеждата ми да си намеря Го клуб в София увяхна скоростно - имало е такъв, но от около година не се събират. Ще видим - ако установя контакт с някои от хората, които са били там може да започнем да играем в Интернет, докато говорим по Skype - ще бъде почти като истинско.

0 comments: